Jak sprzedać w internecie nieruchomość?

architecture-22231_960_720Osoby planujące sprzedaż domu mogą zdecydować się na wynajęcie do tego agencji nieruchomości lub samodzielne załatwienie wszystkich spraw z tym związanych. Podkreślić należy, że zaletą korzystania z pomocy pośrednika jest m.in. oszczędność czasu. Niemniej jednak istotnym powodem skłaniającym do samodzielnej sprzedaży mieszkania jest eliminacja kosztu związanego z wynajęciem specjalisty.
Podstawowym krokiem jaki powinniśmy zrobić, decydując się na sprzedaż domu lub mieszkania bez udziału pośrednika jest oszacowanie jej wartości. Warto w tym celu skorzystać z internetowego kalkulatora średnich cen nieruchomości dostępnego  na stronach serwisów ogłoszeniowych. Pamiętać przy tym jednak należy, że mechanizmy te nie biorą pod uwagę wielu ważnych cech nieruchomości takich jak np. standard wykończenia lokalu. Właściciel domu czy mieszkania szykując się do sprzedaży musi dysponować również wszelkimi dokumentami poświadczającymi prawo własności. W związku z powyższym należy przygotować w pierwszej kolejności kserokopię aktu notarialnego, ale warto dysponować również wypisem i wyrysem z miejscowego planu zagospodarowania terenu, na którym znajduje się nieruchomość. Te dokumenty pewnością będą chcieli obejrzeć potencjalni kupujący.
Drugiem etapem będzie decyzja dotycząca kanału promocji oferty sprzedaży. Do wyboru jest wiele możliwości. Ogłoszenia prasowe są dobrym rozwiązaniem, jeśli chcemy dotrzeć z ofertą do osób starszych, niemniej jednak powinny one stanowić jedynie dodatkowy kanał do prowadzonej przez nas promocji w internecie. Ogłoszenia internetowe, oprócz konkurencyjności cenowej, mają zdecydowanie większą skuteczność – zapewniają szybsze dotarcie do większej ilości osób zainteresowanych kupnem. Internetowe tablice ogłoszeń dają większe możliwości w zakresie prezentacji domu czy mieszkania. Nie tylko opis nieruchomości może być bardziej drobiazgowy, ale oferta może zostać dodatkowo wzbogacona o zdjęcia, film czy nawet wizualizację przestrzenną. Wypełniając rubryki formularza ogłoszeniowego, mamy pewność, że nie pominiemy żadnej ważnej informacji. Ponieważ większość parametrów określających nieruchomość jest zdefiniowana, do ogłoszeniodawcy należy jedynie wybranie odpowiedniego określenia z rozwijanej listy. Dzięki temu przygotowanie oferty staje się dużo wygodniejsze i szybsze.
Podkreślić należy, że strony ogłoszeniowe oferują różnorodne sposoby promocji oferty. Za dodatkową opłatą ogłoszenie może zostać specjalnie wyróżnione oraz znaleźć się na pierwszych pozycjach listy wyników, a nawet wyświetlone na stronie głównej serwisu ogłoszeniowego.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz