Dobry prawnik to nowoczesny prawnik

W XXI wieku usługi prawnicze ewoluowały. W odróżnieniu do lat osiemdziesiątych trudno byłoby odnaleźć prawnika, który nie używa dobrodziejstw rozwiniętego świata. Laptopy i telefony stały się codziennością. Są to narzędzia codziennego użytku. Dodatkowo sprzęty te mogą być wyposażone w nowoczesne oprogramowanie, od prostych programów tekstowych po skomplikowane nowoczesne narzędzia do zarządzania kancelarią oraz informacjami. Ostatnio coraz częściej rozchwytywanym staje się inteligentne oprogramowanie umożliwiające, na podstawie zebranych orzeczeń sądów, przepowiedzieć możliwe wyroki w danym stanie fatycznym. W Polsce powstają także generatory umów, które po przekazaniu im właściwych informacji potrafią wygenerować np. umowę zgodną z obowiązującym porządkiem prawnym i potrzebami zleceniodawcy. Być może rozwiązania te, o ile zostaną upowszechnione będą wpływały na powiększenie się konkurencji na rynku radców prawnych. Może to również wywołać zmniejszenie liczby radców prawnych. W tej sytuacji na rynku ostaliby się doświadczeni i z dobrą opinią radcowie prawni, którzy będą w stanie używać nowoczesnych technik i traktować je będą jako narzędzie pracy. Nowoczesna kancelaria to nie tylko nowoczesne narzędzia. Klienci nowoczesnych kancelarii prawnych są coraz więcej wymagający i cenią sobie dobrany ze smakiem, profesjonalny wystrój biura. Panele winylowe na podłogach, gładkie ściany o właściwych kolorach, wysokiej jakości meble – te elementy mają wpływ na to jak nowoczesna kancelaria prawna będzie odbierana przez osoby. Pomimo tego jednak osobisty kontakt z doświadczonym adwokatem wydaję się niezbędny. W czasie wizyty klient ma prawo bezpośrednio przedstawić swój problem prawnikowi, przedyskutować z nim wszystkie strategie działania i konsekwencje związane z takimi strategiami. jeśli ujawnią się dodatkowe pytania dobry radca prawny będzie mógł natychmiast udzielić odpowiedzi bez konieczności czekania przez klienta na odpowiedź w wersji email. Prawnik i klient mają także sposobność poznać się mocniej w czasie takich wizyt. Nie można jednak pomniejszać znaczenia kontaktu elektronicznego z klientem, który może przecież stanowić wspaniałe uzupełnienie standardowego sposobu kontaktu ze zleceniodawcą.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *